Boxer Morava Adventures

Tunisko 2013/2014

Aktualizace 8.7. 2014

Když mne kamarádi z Land Rover fóra, Mopadži a Mešky v létě 2013 přizvali na společnou africkou rodinnou dovolenou v Land Roverech, nápad strávit Vánoce a Silvestra na Sahaře se nám se ženou tak zalíbil, že jsme jej prozradili našim holkám, které nakonec po krátkých protestech a našemu ujištěni, že je tam nikdo nesežere a že předávání dárků od pana Ježíška nebude ohroženo, souhlasily. Protože jsme s klukama nestihali přestavbu miláčka TDI Defika, který s námi již projel Island, byl jsem nakonec jako zálohu, kdyby to časově nevycházelo, nucen přikoupit 2008 Defender Puma. Trochu jsme jej až do posledních hodin před odjezdem paralelně s druhým defem upravovali, ale nakonec jsme tdi fakt tak hodně nestihali ze týden před odjezdem padlo definitivní rozhodnuti. Do Tunisu pojede puma! Zadně velké upravy jsme neprožívali, pouze jsme mimo klasicky servis a výměnu spotřebních součástek odpojili ekologicky nesmysl EGR, vyměnili tlumiče a pružiny za delší a silnější. Načipovali motor na 155 koni, demontovali katalyzátor a vyměnili okrasný přední nárazník za opravdový, na který se dá namontovat i naviják. Zahrádku se stanem a moto kufry, spací prostor v kabině pro holky a par dalších uprav nemá cenu zmiňovat, jsou na fotce. Protože jsme plánovali převážné spaní venku, zkoušeli jsme na poslední chvíli namontovat i nezávislé topeni. Nakonec to ale k naši velké lítosti neklaplo. Do speciální schránky pod cubybox se Ateso na rozdíl od Webasta proste díky dlouhé radící páce nevejde a tak zůstává definitivně doma, čehož budeme nakonec skoro každý den litovat. Mopadži i Mešky jedou rovněž v Defenderech. Jarda v Puma 110 a Zdenek v obytném speciálu na bázi Defender 130 s motorem td5. Oba topeni mají. Naviják na vyprošťovaní má pouze Jardova stodesítka, jak se nakonec ukazuje, párkrát se hodí.

12. 12.2013 se tedy konečně za ranních hodin vydáváme směrem k Brnu, kde máme sraz na benzínce s Mopadžiho týmem. Asi po hodině čekáni se nám konečně daří setkat a vydáváme se společně na cestu přes Rakousko do italské Genovy (Janova) odkud se společně i s auty přeplavime do tuniskeho města Tunisu. Mešky se k nam připojuje v pozdních nočnich hodinách až někde na italské dálnici. Narozdil od nás nejede přes Vídeň, ale vzal to z Třeboně pres Brenner. Stany na střechách aut stavíme na italské benzínce asi 80km od Janova, když už víme, že ranní odjezd určitě stíháme.

  

Do slunného přístavu se postupné prodíráme již značně hustým dopoledním provozem. K samotnému odjezdu potom ještě chybí najít ten správný terminál, protože se značením kudy a kam, si místní Správa budov asi moc hlavu nedělá. Jelikož nikdo z lidi, které potkáváme neovládá jinou řeč než ruce, nohy, italštinu a arabštinu, trochu se ještě, než se nám daří vyměnit poukazy za opravdové loděnky zapotíme. Naštěsti se pro tento úkol osvědčuje Jardova Lenka, která ospalé přístavní lemury drezůruje svojí angličtinou, ženskými vnadami a výmluvnými gesty. Nakonec se nám na druhy pokus daři dostat do řady před naši loď. Mezi otřiskanými auty francouzkých a italskych arabů, která maji na střechách od sedacich souprav až po několik skútrů na sobě, vypadaji naše v rakouské soli naložené Defendery, jako kdyby právě opustily výrobní linku. Loď nese již znacne znamky pouzivani a az na par bilách efendiů zde vidime jen same araby. V kajute netece voda do zachoda ( nakonec musime splachovat sprchou), vsude spina a docela i lehký zápach. Po vice jak hodinovem zpozdeni lod nakonec odrazi. Nikde zadna otevřená restauace. Vsechny zavrene. A pry že vecere az za nekolik hodin!!!! Tak jdeme na kafe. jedno stojí 1,80 euro.

 

aktualizováno: 18.12.2024 09:44:25